Alfrédka z Karlova

Z Malé Morávky (650 m.n.m) se vydáme po asfaltové silnici do rekreačního střediska Karlov pod Pradědem. Mineme nespočet svahů s lyžařskými vleky a v táhlém stoupání se stále držíme zelené a modré turistické značky až na konec vesnice. Tady uhýbá modré značení doprava na Ovčárnu. My pokračujeme rovně, ještě asi kilometr po zelené značce. Ta poté odbočuje ostře doleva do lesa, do prudkého kopce až na Mravencovku. Kdo se na to necítí a chce ušetřit ze začátku síly, může pokračovat dále rovně ve stoupání po asfaltce, která vede na Mravencovku také. Cesta je však o kilometr delší.
Mravencovka je významné rozcestí turistických tras, ležící ve výšce 893 metrů. Z Malé Morávky máme našlapáno 8 km.
V další cestě máme na výběr ze dvou tras. Můžeme pokračovat rovně po zelené značce, nebo odbočit vpravo na cestu, která je značena jako lyžařská trasa. Obě nás zavedou na chatu Alfrédka. První měří 3 kilometry, druhá je ještě o 2 kilometry delší.
My zvolíme tu delší variantu a vydáme se vpravo. Z ostra stoupáme lesní pěšinou ještě asi čtyři kilometry až na rozcestí U Malého Kotle. Nacházíme se ve výšce 1115 metrů. K chatě Alfrédka nám zbývá poslední kilometr z mírného kopce.
Chata Alfrédka bohužel vyhořela, ale nedaleko od ní je otevřena bouda s občerstvením.